Prof. Piotr Piesiewicz o projekcie zmian w Kodeksie Etyki w zakresie reklamy

  • Zarówno sami adwokaci, jak i ich klienci wymagają wyższych standardów w korzystaniu z informacji handlowej o swoich usługach.
  • Wyniki badań są nie tylko wskazówkami dla twórców projektu zmian w Kodeksie Etyki Adwokackiej, ale także dla adwokatów, którzy w przyszłości będą analizować nowe kryteria etyczne.
  • Mówi o tym w rozmowie z Dziennikiem Gazetą Prawną adw. dr hab. Piotr Piesiewicz, sprawozdawca projektu zmian w zbiorze zasad etyki adwokackiej i godności zawodu, profesor Uniwersytetu SWPS.
  • Trwają konsultacje wewnętrzne i zewnętrzne projektu zmian w KEA. Adwokaci otrzymali projekt wraz z uzasadnieniem, swoje uwagi mogą przesyłać do 27 kwietnia na adres konsultacje@nra.pl.

 

W rozmowie z red. Tomaszem Ciechońskim, adw. dr hab. Piesiewicz odpowiada na pytania dotyczące procesu powstawania projektu zmian, określania kryteriów korzystania z informacji handlowej oraz  tego co sami klienci adwokatów uważają za akceptowalną reklamę usług prawnych.

Mec. Piesiewicz podkreśla, że kodeks etyczny to nie kodeks karny, nie zawiera więc opisów konkretnych sytuacji. Dlatego ważnym drogowskazem dla adwokatów, którzy będą szukać odpowiedzi na konkretne sytuacje, będzie uzasadnienie do projektu, które opracowano dość szczegółowo, łącznie z przykładami wskazującymi, w jakich sytuacjach może ewentualnie nastąpić naruszenie konkretnej przesłanki.

Sąd dyscyplinarny będzie wykładać te przepisy w odniesieniu do konkretnej sprawy, oczywiście w ramach wskazanych kryteriów. Są plany, aby wydać jeszcze komentarz do tych przepisów.

Mec. Piesiewicz wskazuje również, że pomocne w analizie kryteriów zawartych w kodeksie etyki będą wyniki badań, obszernie przywoływane w uzasadnieniu.

Wynika z nich, że adwokat musi się cechować wyższymi standardami niż, nazwijmy to tak, przeciętne dobre obyczaje kupieckie. Poprzeczka jest zawieszana o wiele wyżej zarówno przez samych adwokatów, jak i ich klientów.

(czytaj wywiad na stronie gazetyprawnej.pl)

Przypomnijmy, że każdy adwokat otrzymał na skrzynkę mailową projekt zmian w Kodeksie Etyki w zakresie korzystania z informacji handlowej. Uwagi zbierane sa do 27 kwietnia br. na adres konsultacje@nra.pl.

Po konsultacjach, projekt trafi pod obrady posiedzenia plenarnego Naczelnej Rady Adwokackiej 26-28 maja br., gdzie zostanie poddany pod głosowanie.

 

Share on FacebookShare on TwitterShare on LinkedInSend Email

Polecane strony

Naczelna Rada Adwokacka
Centrum Mediacji
Krajowy rejestr Adwokatów i Aplikantów Adwokackich
Pismo Adwokatury Polskiej
Wyższy Sąd Dscyplinarny
Newsletter Adwokatury
http://e-magazynadwokat.pl/
https://www.mlodapalestra.pl/
Muzeum Adwokatury
Palestra Świętokrzyska
Biblioteka Palestry
banner polski